Jakie standardy powinna spełniać odzież robocza?
W wielu zawodach, przy ich wykonywaniu, konieczne jest noszenie odzieży roboczej. Ten obowiązek dotyczy głównie osób pracujących fizycznie. Zadaniem tego typu odzieży jest przede wszystkim zapewnienie pracownikowi bezpieczeństwa. To, jakie ubrania robocze powinien nosić pracownik znajdziemy w Kodeksie Pracy. Bardzo ważne jest także to, aby odzież spełniała zapisane tam standardy.
Jakie normy BHP musi spełniać odzież robocza?
Odzieżą roboczą nazywamy wszystkie ubrania oraz obuwie, które ma za zadanie chronić pracownika. Część z nich ochrania odzież wierzchnią przed zabrudzeniem, ale wśród nich znajdują się też takie, które mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo pracownikowi. Przepisy, które powinna spełniać tego typu odzież są bardzo rozbudowane. Poszczególne typy odzieży zależą głównie od rodzaju wykonywanej pracy. Inne ubrania musi nosić spawacz, a inne pracownik budowlany. To, co powinno łączyć je wszystkie jest wygoda oraz trwałość. Konkretne wymogi w przypadku odzieży roboczej znajdziemy w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 9 marca 2006 r.
Odzież robocza jako nośnik reklamy
Oprócz tego, że odzież robocza zapobiega niszczeniu zwykłych ubrań pracownika, może być także skutecznym nośnikiem reklamy. Wystarczy umieścić na nim logo, napis lub inny element identyfikacji wizualnej firmy. Takie nadruki nanosi się zazwyczaj metodą sitodruku lub haftu komputerowego. Jednym z miejsc, w których możesz wykonać tego typu ubrania jest firma poligraficzno-reklamowa PATRZ z Iławy. Dzięki nowoczesnym i zautomatyzowanym maszynom w krótkim czasie można wykonać nawet hurtowe ilości odzieży roboczej z nadrukiem. Czapki, kamizelki odblaskowe, kurtki, koszulki, czy spodnie – to wszystko może stać się reklamą! Napisy i grafiki są niezwykle trwałe i odporne, a więc odzież robocza będzie ozdobiona logo lub napisem przez wiele lat.
Dlaczego warto umieszczać nadruki na odzieży roboczej?
Pracownicy firmy są jej wizytówką. Szczególnie, gdy wykonują pracę poza siedzibą firmy, są jej reprezentantami. Dzięki roboczej odzieży z nadrukiem może jednocześnie wykonywać bezpiecznie swoją pracę, oraz reklamować firmę. Potencjalny klient może zauważyć pracowników z danym logotypem i być może w przyszłości skorzysta z Waszych usług. Oprócz pozyskania nowych klientów, tego typu odzież podtrzymuje świadomość firmy wśród tych obecnych. Firma, która stosuje tego typu reklamę jest skuteczniejsza i wygląda bardziej profesjonalnie. Pracownicy o wiele lepiej się prezentują, a na dodatek budują wizerunek firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana